Autodroms » Vēsture

Limuzīns skābeņu zupas krāsā! Stāsts par franču autobūves pionieri Boyer!

10 Mai 2024  

1Šoreiz attēlos acis priecē 1902. gada Boyer Rear Entry Tonneau! Tas nozīmē, ka iekāpšana otrās rindas pasažieriem notiek pa aizmugures nevis sānu durvīm. Varu tikai apbrīnot senču kāju cilāšanas prasmes, jo pašam uz tik augsta pakāpiena tikt būtu nereāli.
Boyer automobiļu ražotni dibināja auto konstruktors Noe Boiers ( Noe Boyer). Bāzes vieta rūpnīcai atradās Parīzes piepilsētā Sirēnā (Suresnes). Avotos minēts, ka Boiers kā inženieris sāka strādāt jau 1895. gadā. Gadsimtu mijā tapa trīsriteņu velosipēdi ar iekšdedzes motoriem. Braucamie ātri izplatījās pa visu Franciju.2
Kopš 1898. gada Boiers apvienoja spēkus ar Gladiator un Clement ražotājiem. Savukārt 1902. gadā dzima jauns koncerns ar nosaukumu Boyer et Cie. Tad arī radās bildēs redzamais spēkrats ar divu cilindru motoru, kura jauda bija 9 zs. Uzskata, ka tas ir vienīgais Boyer auto, kas saglabājies līdz mūsdienām. Motoru piegādāja E. Bušē ( E. Buchet). Dzinēja darba tilpums bija 1,261 kubikcentimetrs. Motoram bija mehāniskais augšējais izplūdes vārsts ar bīdītāju, kas tajā laikā skaitījās progresīva funkcija. Auto uzstādītas čūskveida radiators, trumuļu bremzes diviem riteņiem un puseliptiskās slokšņu atsperes visiem riteņiem. Pārnesumu kārba bija trīs pakāpju manuālā ar slīdošo zobratu ( sliding gear).
Zaļais automobilis mājvietu radis ASV un piederēja L.K. Ņjūela( L.K.Newell) kungam no Oklahomas pirms nonāca Rīda ( Reed) kunga kolekcijā. Rīda kungs automobili restaurēja un pēc restaurācijas aprīkoja ar mūsdienīgu starteri, lai atvieglotu iedarbināšanu.3
Mašīna pēc restaurācijas ne mazāk kā astoņas reizes bijusi Lielbritānijā, lai piedalītos slavenajā vēsturisko spēkratu braucienā no Londonas uz Braitonu.
Kristiāns Andersons4

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.