Autodroms » Dažādi, ŠODIEN SVARĪGĀKAIS

Padomi autobraucējiem – automātiskās pārnesumu kārbas eļļas maiņa – vai tā ir obligāta?

17 Jūl 2018  

Padomi autobraucējiem - automātiskās pārnesumu kārbas eļļas maiņa - vai tā ir obligāta?Droši vien daudzi būs pamanījuši dažos automobiļos divus eļļas līmeņa taustus. Viens, kā tas lielākai daļai pieņemts, ir dzinēja eļļas līmeņa tausts. Otrs paredzēts, lai pārliecinātos par eļļas klātbūtni transmisijā jeb pārnesumu kārbā. Turklāt ne kurā katrā, bet automātiskajā. Un, ja reiz šāds tausts ir izdomāts, tad to ik pa brīdim der izvilkt un palūkoties. Palūkoties, lai eļļas līmenis atbilstu uz tausta ievilktajām iezīmēm.

Automātiskās pārnesumu kārbas ir diezgan kaprīzas pret smērvielas izvēli. Eļļas maiņas intervāli būtu jāievēro kā obligāts pasākums, jo pretējā gadījumā var nākties vērsties pie transmisiju restauratoriem un tas nebūt nav lēts prieks. Dažas labas robotizētās kārbas remonts var izmaksāt pat vairākos tūkstošos eiro. Un tik smalks mezgls kā transmisija nav gluži tas, kuru meklēt automobiļu kapsētās.

Automātiem parasti ražotājs ir noteicis, cik bieži un kāda smērviela lejama. Jebkurā gadījumā šī smērviela tiek saukta par ATF, kas pilnā tulkojumā skanētu Automatic Transmission Fluids. Īsti nav skaidrs kāpēc, taču visbiežāk automātiskajām transmisijām paredzētā eļļa ir iekrāsota gana sarkanā tonī, lai to nesajauktu ar parasto dzinēja eļļu.

Pilnai skaidrībai jāpiebilst, ka automātiskās transmisijas eļļas mēdz būt pilnībā sintētiskas un pussintētiskas. Tā pat ļoti svarīgs faktors ir tas, vai izmantojam oriģinālo konkrētās kārbas eļļu, alternatīvu, kuru apstiprina ražotājs un universālo eļļu, kuru par lētu naudu var pasmelties no kaktu servisu mucām.

Teorētiski šobrīd vajadzētu sekot garam sarakstam, kādu eļļu iesaka katrs konkrētais ražotājs katrai konkrētai kārbai. Praktiski bez tā noteikti iztiksim. Ja esam krietni vien pieredzējuša “automāta” īpašnieks un ļoti vēlamies šo darbu paveikt patstāvīgi, tad taisnākais ceļš ir pie tuvākā daudz maz atpazīstamu zīmolu eļļas tirgotāja un kopīga buršanās smērvielu katalogos. Starp citu, pašu spēkiem varētu būt vajadzīgs diezgan liels apjoms eļļas. Iespējams pat līdz piecpadsmit litriem.

Daudz maz mūsu gadsimta braucamrīkiem automātiskās transmisijas smērvielas nomaiņu vajadzētu uzticēt profesionāļiem. Vēl jo vairāk, ka pat dažam labam piecgadīgam automobilim kārba nestrādās ne lūdzama pēc pašu spēkiem nomainītas transmisijas eļļas. Tā gaidīs, kamēr veikls programmētājs par smērvielas izmaiņām paziņos automobiļa vadības blokam! Ja ejam vēl tālāk, tad dažam labam eksemplāram šis eļļas nomaiņas impulss līdz vadības blokam nonāk ar bezvadu savienojuma palīdzību…

Modernie vadības un komforta bloku risinājumi jau ir pilnīgi cits stāsts. Un par to jau kādā citā reizē. Šoreiz vien atceramies, ka jāielūkojas automobiļa instrukcijā, kur ļoti glīti sarakstīts, pēc cik nobrauktiem kilometriem automātisko pārnesumu kārbas eļļa būtu maināma!

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.