Pēdējais bastions kritis – Renault Espace pārvēršas no busiņa krosoverā! Iepazīstam jaunumu uz ātrgaitas ceļiem!
Mode ir šausmīga lieta! Kā tu, cilvēks, pirksi universāli vai minivenu, ja kaimiņam ir liels pilsētas apvidnieks? Un otram kaimiņam. Un pat tam tur aiz stūra! Bara instinkts ņem savu un mēs dodamies meklēt SUV klases braucamrīku, lai harmoniski saplūstu ar visu pārējo viendabīgo automobiļu masu. Un, ja jau reiz ir pieprasījums, tad skaidrs, ka būs arī piedāvājums.
Miniveni ir aizgājuši pa skuju taku. Pat pirmajā brīdī grūti nosaukt auto ražotāju, kurš šādu transporta līdzekli vēl ir gatavs piedāvāt. Arī Francijas autobūves sugas brālis Peugeot ne tik sen pārveidoja savu modeli 5008 par krosoveru. Beidzot pienākusi kārta Renault Espace.
Ja atceramies, tad šis nelielais busiņš savulaik dzima ar domu būt pirmajam vienas telpas transporta līdzeklim. Kopš tiem laikiem aizplūdis daudz ūdens un ar katru paaudzi auto arvien vairāk attālinājās no sākotnējā koncepta. Un tā piecas paaudzes no vietas!
Kādā jaukā un saulainā rudens rītā auto industrijas žurnālisti no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Polijas tikās Varšavas lidostā, lai uzsāktu 350 kilometrus garo ceļu līdz nebūt ne mazāk interesantai Polijas pilsētai Vroclavai. Ceļu pa ātrgaitas šosejām, kur maksimālais atļautais braukšanas ātrums svārstās no 100 līdz 140 kilometriem stundā.
Un varbūt pat labi, ka pirmais izmēģinājuma brauciens ieplānots tieši šādi. Tieši uz šāda ceļa atveras visa jaunā koncepta Renault Espace būtība. Izmēros prāvs, kas nodrošina vietu vai nu pieciem braucējiem un daudz bagāžas vienībām, vai arī septiņiem ceļotājiem un pāris iepirkumu maisiņiem. Protams, lai cik liels auto tas arī nebūtu, tālā ceļā visērtāk doties četru cilvēku sastāvā, nodrošinot patiešām varenu brīvību otrajā rindā. Lieki piebilst, ka divatā jutāmies kā dažā labā vienistabas dzīvoklī ar ērtiem dīvāniem un skaistu panorāmu aiz loga.
No ārpuses jaunais Renault Espace izskatās kā tipisks mūsdienu Renault. Varētu pat teikt, ka tas diezgan jūtami liek aizdomāties par izmēros prāvāko Renault Austral. Patiesībā arī automobiļa salonā pilnīgi viss atgādina tieši šo modeli. Un nav jau arī nekāds brīnums, jo abi modeļi tika izstrādāti gandrīz vienlaicīgi. Nu jā – Austral iepazinām nedaudz ātrāk.
Salona apdare un iekārtojums ir patiešām augstā līmenī. Mīksti un klusi apdares materiāli, eko auduma sēdekļi vai lepnākā versijā no eko ādas. Perfekti precīzas detaļu salaiduma vietas, ērti pārskatāms mērinstrumentu panelis, ka arī harmoniski integrēts prāva izmēra skārienjūtīgais multimedija centa ekrāns. Vārdu sakot, viss ir tieši tā, kā mums patīk un maksimāli pietuvināts premium segmentam. Arī automobiļa cena!
Jā, diemžēl neko tā pat vien mums dāvināt nedāvinās, tāpēc automobiļa vērtība ir svarīgs moments. Jaunā Renault Espace cena Latvijā sāksies no 40 890 eiro un sniedzas līdz pat aptuveni 55 tūkstošiem, ko nosaka izvēlētā komplektācija. Tā kā mums bija iespēja izmēģināt divas pilnīgākās aprīkojuma paketes, tad nedomājot varam teikt – dārgākā ir visiekārojamākā!
Piemēram, versija esprit Alpine ir sportiskāka. Salona apdarē izmantots PET pārstrādes rezultātā iegūts audums, augstas kvalitātes plastmasa un zamšādas dizaina detaļas. Ceļotājiem varētu interesēt pa visu jumtu izvietotā panorāmas lūka un vēl dažādi sīkumi, kas ļauj justies komfortabli, bet vienlaikus atraktīvi un sportiski. Paši ražotāji uzskata, ka tieši šī versija būs pieprasītākā.
Kā jau jebkurš moderns auto, arī jaunais Renault Espace ir pārpilns ar dažādām modernām tehnoloģijām. Lielu daļu no tām var ieslēgt vai atslēgt ar uzstādījumu palīdzību, taču drošībai svarīgākās ir uz palikšanu un to darbību mēs ietekmēt nevaram.
Elektroniskos asistentus varētu uzskaitīt ilgi un dikti, taču paliksim pie viena – 4control sistēmas. Renault tehnoloģiju klāstā tas nav jaunums, bet patīkams gan – visu četru riteņu stūrēšana. Integrēta mākslīgā intelekta sistēma pielāgojas ceļa apstākļiem un straujākās virāžās palīdz veikt manevru stūrējot piecu grādu rādiusā arī ar aizmugurējiem riteņiem. Patīkama lieta, ja jāiestūrē straujā līkumā uz šaura ceļa, vai jāapgriežas kustībai pretējā virzienā.
Tā kā izmēģinājuma brauciena laikā dažviet varējām atļauties ieskrieties līdz pat 140 kilometriem stundā, patīkami pārsteidza līganā dinamika – paātrinājums bez spiedzīgās mazo motoriņu piepūles. Un kā centrālais spēka agregāts Jaunajam Renault Espace pieejams tikai un vienīgi 1,2 litru benzīna dzinējs!
Mieru, tikai mieru, kā teica leģendārais Karlsons! Papildus iekšdedzes dzinējam zem motora pārsega iekārtojusies elektriskā sadaļa, kas kopā veido 200 zirgspēku jaudīgu hibrīdu. Un tā jau ir pilnīgi cita lieta!
Šajā gadījumā hibrīda akumulators nav lādējams no elektriskās rozetes. Tas papildina savus krājumus no iekšdedzes dzinēja un no rekuperācijas sistēmas. Vienlaikus elektriskā sadaļa spēj ne tikai uzsākt kustību nobraukt līdz pat 100 kilometriem bezizmešu režīmā, bet piebiedroties iekšdedzes dzinējam ekstrēmākos brīžos.
Pirmie testa eksemplāri jau ieradušies Baltijā, jo tieši no Vroclavas prezentācijas pasākuma tie savā gaitā devās uz Latviju, Lietuvu un Igauniju. Tas nozīmē, ka pavisam drīz arī “Autodroms” tiks pie jaunā Renault Espace uz ilgāku laiku, lai varētu to iemūžināt TV kameras visu redzošajā acī. Un tātad jau pavisam drīz varēsim ar to visu padalīties gan TV ekrānos, gan plašajā internetā. Pagaidām vien varam teikt paldies Renault par iespēju iepazīties ar šo auto vieniem no pirmajiem un ieteikt izskatīt šo auto, kā potenciālo ģimenes, darba un pat statusa braucamrīku!
Komentāri: