Autodroms » Testi

Renault Austral hibrīda elektriskā sistēma palīdz dzinējam paātrinājuma laikā, uzlabojot veiktspēju un degvielas ekonomiju

27 Feb 2024  

Automobilis ar nosaukumu, kas nenoliedzami nācis no saulainās Austrālijas, vairs nav nekāds jaunums, taču arī par senu to vēl nenosauksi. Pirms pāris mēnešiem ar Renault Austral iepazināmies tuvāk un sapratām, ka izmēru un veiktspējas ziņā tas ir gana labs gan kuplākai ģimenei, gan vientuļam pārim, kam ceļošana ir sirds lieta. Pagājis neliels atelpas brīdis un ar Renault gādību devāmies plašajā pasaulē, lai izpētītu visas labās lietas šī modeļa hibrīdajā spēka iekārtā!

Renault Austral hibrīda elektriskā sistēma palīdz dzinējam paātrinājuma laikā, uzlabojot veiktspēju un degvielas ekonomiju

Sāksim ar to, ka Renault Austral pavisam pieejami trīs komforta aprīkojuma varianti – Techno, Iconic un Iconic esprit Alpine. Trīs reizes drīkstat minēt, ar kuru no šiem testa braucienā devāmies mēs! Protams, ka ar vislepnāko, lai gan “lielais” hibrīds jeb E-Tech full hybrid 200 ZS ir pieejams visos trīs aprīkojuma līmeņos.

Bez maksas pie laba automobiļa netikt, tāpēc jāsakrāj kā minimums 37 190 eiro par Techno izpildījumu. Mūsu gadījumā tie būtu jau 41 790 eiro, lai gan jauna vidējās klases SUV automobiļa gadījumā starpība nepavisam nav biedējoša. Un nevarētu jau nu arī teikt, ka zemākais aprīkojuma līmenis patiešām būtu zems!

Sāksim ar to, ka noskaidrosim, kur slēpjas atšķirība starp mild hybrid 160 ZS un jau minēto E-Tech full hybrid 200 ZS? Apķērīgākie pamanīs, ka tie ir kā minimums 40 zirgspēki. Taisnība. Taču tā nav vienīgā atšķirība, jo pilnajam hibrīdam ir iekšdedzes dzinējs ar trīs, bet “mazajam” ar četriem cilindriem.  Attiecīgi arī darba tilpums motoriem ir 1,3 un 1,2 litri.

NOSKATIES VIDEO

Vispār tehniskie dati spēj sagrozīt galvu. E-Tech full hybrid līdz 100 kilometriem stundā spēj ieskrieties 8,4 sekundēs, bet daļējais hibrīds 9,7 sekundēs. Mazāks dzinējs – labāka dinamika? Tajā pat laikā pilnais hibrīds ir par pieciem kilometriem lēnāks, jo spēj ieskrieties vien līdz 175 kilometriem stundā.

Gluži loģiski, ka E-Tech full hybrid 200 ZS versijā ir nedaudz zemāks degvielas patēriņš un mazāk kaitīgo izmešu. Tā kā izmēģinājām tieši šo jauno un “lielo” hibrīdu, tad paliksim pie tā. Nedēļas garā testa braucienā mūsu sasniegums 5,5 litri uz nobrauktiem simts kilometriem. Protams, ražotājs piesola 4,6 litrus, bet nebūsim sīkumaini. Lielam, smagam SUV automobilim ar lielisku dinamiku degvielas patēriņš nedaudz virs pieciem litriem nav nekas tāds, dēļ kura ciestu ģimenes budžets.Renault Austral hibrīda elektriskā sistēma palīdz dzinējam paātrinājuma laikā, uzlabojot veiktspēju un degvielas ekonomiju

Gaitas īpašības ir ļoti svarīgs aspekts jauna automobiļa izvēlē. Būsim godīgi – mūsdienu automobilim nevar būt sliktas gaitas īpašības! Var būt vien katram no mums tīkamāka un mazāk tīkamāka vadība. Un gandrīz vienmēr tas ir tikai un vienīgi pierašanas jautājums. Renault Austral E-Tech full hybrid 200 ZS ir viens no tiem nedaudzajiem SUV eksemplāriem, kur pie ātruma 120 kilometri stundā nerodas nestabilitātes sajūta. Galvenokārt tas ir aerodinamikas nopelns, kas ļauj izmēros nebūt ne mazam automobilim izslīdīte cauri gan pretvējam, gan sānvējam.

Trakulīgākas braukšanas cienītājiem jau no pirmās dienas jāmēģina sevi savaldīt, jo dinamika, kas panākta apvienojot elektrību ar iekšdedzes dzinēju, ātri vien var likt iedzīvoties kādā soda talonā. Gluži loģiski, ka tas ir neatsverams rādītājs uz klasiskas šosejas, kur ik pa brīdim nākas kādu apsteigt un neskartam atgriezties savā joslā.

Tā kā par pašu Renault Austral jau esam stāstījuši, tad to šoreiz izlaidīsim. Ievērības epicentrā šoreiz interesantas konfigurācijas spēka agregāts. Gandrīz vienmēr kustību automobilis uzsāk ar elektrību. Paātrinoties elektrība pieslēdzas “kopējam katlam” un nodrošina lielisku dinamiku. Un tam visam pa virsu kā odziņa uz tortes, ka E-Tech full hybrid  nal jāuzlādē, jo to sistēma veic bremzējot un samazinot ātrumu.Renault Austral hibrīda elektriskā sistēma palīdz dzinējam paātrinājuma laikā, uzlabojot veiktspēju un degvielas ekonomiju

Ja nu kāds neatceras, tad varam atgādināt – E-Tech full hybrid tehnoloģijas ir patapinātas no Renault F1 tehniskajiem risinājumiem. Tātad šī sistēma ir izmēģināta dažādos režīmos un pie dažādām slodzēm.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.