Autodroms » Zvaigžņu auto

Seno laiku autosporta zvaigzne Bernds Rozemeijers no leģendārās Auto Union komandas un viņa Horch 853!

18 Jūn 2021  

Bernd Rosemeyer Horch 853Šoreiz manu uzmanību piesaistīja foto ar Auto Union sacīkšu braucēju Berndu Rozemeijeru ( Bernd Rosemeyer) un viņa Horch 853 automobili. Viņš nāk no tiem laikiem kad autosports bija stipri bīstamāka nodarbe nekā mūsdienās. Rozemeijers uzvarēja Vācijas, Šveices un Itālijas Grand Prix . Izcīnīja uzvaru 1936. gada Eiropas čempionātā un četras no piecām Auto Union uzvarām pār draudīgo konkurentu Mercedes –Benz W 125 1937. gadā. Par starptautisku superzvaigzni Bernds Rozemeijers kļuva uzvarot Vanderbilt Cup sacīkstēs 1937. gadā. Joprojām viņu uzskata par vienu no visu laiku izcilākajiem sacīkšu braucējiem.
Rozemeijers gāja bojā 1938. gadā cenšoties uzstādīt ātruma rekordu uz auto bāņa Frankfurte – Darmštate. Pirms vairāk nekā 550 zs ‘’Sudraba bultu’’ pavēlnieka, nāves Auto Union vadība lika izstrādāt speciāli Rozemeijeram pielāgotu Horch 853 kupeju. Pludlīnijas kupeja nelīdzinājās nevienam citam auto, kurš redzēts uz ceļa. Virsbūves autors bija Johanes Bīskovs ( Johannes Beeskow) ,kurš bija Erdmann & Rossi ateljē darbinieks. Virsbūvi uzstādīja uz speciālas, saīsinātās , 130 collu, flagmaņa Horch 853 šasijas. Auto jauda bija 120 zs. Priekšējie spārni eleganti sašaurināti, pontona tipa, bet aizmugurējie spārni īsi. Saimnieks automobilim deva iesauku ‘’Manuela’’. Ar to Rozemeijers regulāri braucis uz sacīkstēm un pat uz Concours d’ Elegance kopā ar sievu Eliju Beinhorni ( Elly Beinhorn) , kura pati bija izcila pilote. Bernds gan nedabūja ilgi izbaudīt savas ‘’Manuelas’’ sniegumu.
Diemžēl oriģinālā ‘’Manuela’’ gāja bojā Otrā pasaules kara laikā.
Vācu uzņēmums Horch Classic uz oriģinālās Horch 853 šasijas uzbūvēja Rozemeijera ‘’Manuelas’’ kopiju. Šasija esot atrasta kādā šķūnī Baltkrievijā un to tāpat kā oriģinālajam auto saīsināja līdz 130 collām. Virsbūvi izveidoja ļoti tuvu Bīskova kunga meistardarbam.
Kopija nonāca Bonhams izsolē 2019. gadā un piedāvāto cenu diapazons bija no $ 400 000 līdz $ 600 000. Kupejas kopijai uzstādīts 8 cilindru motors ar 4,494 kubikcentimetru darba tilpumu un piecu pakāpju manuālā pārnesumu kārba. Jauda ir 100 zs pie 3,600 apgriezieniem minūtē.2
Stāsts par Auto Union vēsturi rodams šeit: http://www.autodroms.lv/gredzenota-auto-savieniba-auto-union-triju-stasts-

Stāstu par Audi vēsturi meklējiet šeit: http://www.autodroms.lv/saklausitais-audi-stasts/

Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.