Autodroms » Testi

Škoda Enyaq iV – elektrisks auto, kuram tā vien prasās jestrs dīzeļa vai benzīna motors! Kāpēc?

6 Mai 2021  
Foto: autodroms.lv

Foto: autodroms.lv

Jāsāk laikam ar to, ka Škoda Enyaq iV ir pirmais un pagaidām vienīgais elektriskais auto, kur vizuālais tēls nav veidots kā aplaizīta karamele ar spocīgām”acīm” un bērnišķīgiem dizaina elementiem. ja nebūtu “iV”, tad tā vien šķiet, ka Enyaq ir papildinājums veiksmīgajai Škoda krosoveru saimei. Lai gan šajā gadījumā vairāk gribētos tomēr vilkt paralēles ar universāli, kam palielināts klīrens.

Pirmais iespaids uz mani ir atstāts un tā jau ir puse no uzvaras cīņā par elektrisko automobiļu skeptiķa sirdi. Tiem un tām, kas uzstājīgi deklarē – galvenais nav ārējais skaistums, bet dvēsele un IQ līmenis! Muļķības! Ja neiepatiksies no ārpuses, tad dvēsele un IQ jau būs bezjēdzīgs arguments. Vēl jo vairāk, ka šajā ballītē alternatīvu netrūkst!

Škoda Enyaq iV - elektrisks auto, kuram tā vien prasās jestrs dīzeļa vai benzīna motors! Kāpēc?Dodoties ielās, tikām pie Škoda Enyaq iV ar elektrības krājumu 200 kilometriem. Tuvojoties Tīnužu aplim, krājumi bija atlikuši vien 164 kilometriem, tāpēc devāmies sasaitē ar uzlādes stabiņu. Viena stunda un 10 minūtes pietika, lai potenciālo brauciena attālumu pagarinātu vēl par 200 kilometriem. Par to nācās šķirties no 7 eiro un 80 centiem.

Škoda Enyaq iV - elektrisks auto, kuram tā vien prasās jestrs dīzeļa vai benzīna motors! Kāpēc?Tik tālu esam tikuši – par ekonomiju šeit runāt ir nedaudz pārspīlēti. Gandrīz četri eiro simts kilometriem plus ne īpaši raženi pavadīta stunda. Atliek ekoloģija un priekšrocības. Ekoloģija lai paliek katra paša pārziņā. Lai katrs pats nolemj, kas viņaprāt ir “zaļi” un, kas ne īpaši. Tātad atliek priekšrocības!

Sabiedriskā transporta joslas un iespēja novietot auto bez maksas tur, kur citiem nāktos brangi samaksāt. Mūsu lielākajās pilsētās tā iegājies, ka lielākie “korķi” ir tieši tur, kur sabiedrisko joslu nav. Tur, kur tās ir, protams, ir patīkami, ja vien pa priekšu nebrauc liels un slinks autobuss! Stāvvieta jau ir cits stāsts. It īpaši pie mums, kur stāvvietas izmaksas ir tik pat pārspīlētas, kā elektrisko automobiļu ekonomiskums. Dodies uz darbu, atrodi brīvu vietu un vakarā savāc savu auto gluži par baltu velti. Vai tas ir izdevīgi? Drīzāk ērti. Kaut kur taču mēs līdz šim savus automobiļus atstājām? Klusā šķērsielā, tuvējā pagalmā, pie veikala vai sazin vēl kur. Un, protams, arī bez maksas. Tātad iespēja atstāt auto tieši pie mājas kāpņu telpas ir ļoti patīkama un ērta opcija.

Škoda Enyaq iV - elektrisks auto, kuram tā vien prasās jestrs dīzeļa vai benzīna motors! Kāpēc?Labi! Pietiek par labumu meklēšanu. Kāpjam iekšā un dodamies tālēs zilajās! Milzu multimedija centra ekrāns, kurš dažbrīd pat šķiet nedaudz par lielu. No otras puses tajā viegli trāpīt ar pirkstu pat braucienā pa mūsu ceļiem. Sēdekļi, kas pārvilkti ar Alpu kalnu aitu vilnas drānu. To apliecina pat īpaša uzšuve. Nezinu kā ir sēdēt uz vilnas auduma ar plikiem stilbiem, bet garajās biksēs ir patīkami un mājīgi. Šķiet pat sāpošie muguras krusti šo tapsējumu uzskata par labu un veselīgu. Taču var izvēlēties arī ļoti lepnus ādas sēdekļus un pārējo salona apdari, kas nepavisam neatpaliek no ļoti dārgu automobiļu tapsējumu. ja nu vienīgi vēl nedaudz par to jāpiemaksā.

Škoda Enyaq iV - elektrisks auto, kuram tā vien prasās jestrs dīzeļa vai benzīna motors! Kāpēc?Kā jau elektromobilis, Škoda Enyaq iV kaunā neatstās ne pie krustojuma, ne apdzīšanas manevrā. Loģiski, ka šajā brīdī mistiski pazūd daži vēl plānotie kilometru desmiti, tāpēc izmantot šo auto sportiskām aktivitātēm ir nedaudz nedroši. Lai gan, kāda kuram daļa – var būt es dzīvoju 10 kilometru attālumā un mājās savu bērīti gan jau dabūšu!

Škoda Enyaq iV - elektrisks auto, kuram tā vien prasās jestrs dīzeļa vai benzīna motors! Kāpēc?Ja jau par kilometriem, tad lai iet par kilometriem! Mēs lepni stūrējām “lielo” Enyaq. Automobili ar 82 kilovatstundu akumulatoru. Vēl pieejami 55 un 62 kilovatstundu enerģijas krājēji. Lētāki, taču ar jūtami mazāku gaitas rezervi. ražotājs iecerējis, ka mūsu gadījumā tiem vajadzētu būt 510 kilometriem. Droši vien kādus 450 var veikt bez drudžainas līdzi skaitīšanas un maršruta kalkulācijas.

Cik tālu tikt ar vienu uzlādi lielā mērā ietekmē mūsu braukšanas stils. Ja brauksi tikai pa šoseju – tālu netiksi. ja bieži izmēģināsi 4,8 sekunžu paātrinājumu – tālu netiksi. Jo vairāk bremzēsi, jo tālāk tiksi! Un tad vēl mūzika, apsilde vai dzesētājs, apgaismojums un telefona lādētājs! Aprēķins vienkāršs – ja dienā nobrauc ne vairāk par 60 kilometriem, tad pie uzlādes stabiņa stāvēsi reizi nedēļā. Nav tik traki, ja līdzi ir termoss un sviestmaizes!

Braukt ir kaifīgi. Te iekšdedzes dzinēja trūkumu izjust nevar. Ja nu vien pirmos 100 kilometrus, kamēr pierod pie nekaunīgās precizitātes. Pēc tam viss ir labi. Arī kapa klusums nav traucēklis. Tas varētu nepatikt vecāka gada gājuma cilvēkiem uz gājēju pārejas. Jaunākiem reizēm noķert kādu baiļu porciju ir veselīgi – uzlabo asinsriti.

Škoda Enyaq iV - elektrisks auto, kuram tā vien prasās jestrs dīzeļa vai benzīna motors! Kāpēc?Kāpēc gan ne vienam vien šis auto daudz labāk patiktu komplektā ar iekšdedzes dzinēju? Iespējams, ka tad tas būtu pieejamāks cenas ziņā. Mūsu testa auto izmaksātu 63 tūkstošus eiro. Var tikt arī pie vēl lepnākas versijas par nedaudz virs 65 tūkstoš eiro. Taču “mazais” akumulators ar pieticīgāku aprīkojumu sākās no 35 tūkstošiem eiro. Izvēles iespējas pastāv. Visu nosaka mūsu rocība un vajadzības.

Iespējams iekšdedzes dzinējs tīkamāks daudziem ir arī tāpēc, ka līdz Varšavai nav jāpieskaita papildus trīs stundas pie lādētāja? Protams, ja vien ķešā nepietiek naudiņas vēl arī klasiskajam Škoda Kodiaq. Tad cita lieta.

Škoda Enyaq iV - elektrisks auto, kuram tā vien prasās jestrs dīzeļa vai benzīna motors! Kāpēc?Pavelkam svītru? Vizuāli liels un sadzīvē ērts auto. Pilnīgi jauns, kurā iemājo šobrīd visas modernākās ierīces un risinājumi. Visnotaļ glīts un respektabls. Apsveicama izvēle tiem, kam šāda auto vērtība nav līzings uz 25 gadiem ar tiesībām maksājuma grafiku nodot mazdēlam mantojumā. Malači Škoda un malači tie, kas kļūs par Škoda Enyaq iV īpašnieku. Mums, mirstīgajiem, šis auto noteikti kļūs interesants pēc gadiem pieciem, kad tas iestūrēs lietotu braucamrīku tirgus placī!

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.