Un kurš būs tik drosmīgs 1. martā uzmontēt vasaras riepas?
Lai cik tas dīvaini neizklausītos mūsu klimatiskajiem apstākļiem, bet likums paredz, ka no pirmā marta autobraucēji drīkst pāriet uz vasaras riepām. Protams, piebildi, ka vai nu no 1. marta, vai vadoties pēc laika apstākļiem, neviens galvā neņem. Būsim godīgi, pie mums vispār likumus retais, kurš galvā ņem!
Viena lieta noteikumi un vārds “drīkst”, pavisam kaut kas cits ir reālā situācija un vārdu salikums “vai vajag”! It īpaši, ja vidējā gaisa temperatūra tikai sinoptiķu atskaitēs sasniedz plus sešus, septiņus grādus. Un arī tas pašā dienas viducī un aizvējā pie šķūnīša dienvidu sienas. Patiesībā diennakts vidējā temperatūra vēl ilgi nepārsniegs plus septiņus grādus, kas adekvātam autobraucējam liek saprast, ka vasaras riepām ir vēl daudz par ātru.
Atgādināsim, ka vasaras riepas spēj nodrošināt pietiekamu saķeri tikai tad, ja gaisa temperatūra pārsniedz septiņu grādu iedaļu. Septiņu grādi plusā ne tikai dienas viducī, bet arī no agra rīta, kad parasti dodamies darba gaitās vai vēlā vakarā, kad atgriežamies. Vasaras riepu sastāvs ir speciāli radīts augstākām temperatūrām un lielākai slodzei uz iesilušas ceļa virsmas.
Tāpat vajadzētu būt gana uzmanīgiem tiem, kas 1. martā atviegloti nopūšas – beidzot drīkst turpināt ceļu ar noplēstām ziemas riepām, kuru protektors ir zemāks par četriem milimetriem. Der atcerēties, ka šādas riepas vairs nespēj nodrošināt saķeri, kad temperatūra vēl ir zem septiņiem grādiem un, nekam neder tad, kad termometra stabiņš pakāpies augstāk. Patiesībā tā ir bumba ar laika degli, kas ātrāk vai vēlāk sprāgs.
Piedevām visi riepu ražotāji iesaka vienu reizi atļauties labas un kvalitatīvas riepas, kā katru gadu iztērēt naudu par lietotām vai “lielveikalu” riepām. Riepas ir vienīgās, kas savieno automobili ar ceļa segumu, tāpēc tās noteiks kā mēs sagaidīsim jaunos kartupeļus. Cerams, ka sveiki un veseli!
Komentāri: