Autodroms » Viedoklis

Vācu vai franču: kā laika gaitā mainīt auto marku uztveri?

29 Apr 2021  

Vācu vai franču: kā laika gaitā mainīt auto marku uztveri?Pērkot jaunu auto, ikviens vēlas, lai tas atbilstu viņa gaumei un vēlmēm. Auto ražotāji un jauno spēkratu tirgotāji nopūlas, lai radītu spēcīgu pirmo iespaidu, taču, kā zināms, reālā dzīve sākas aiz spožo tirdzniecības zāļu durvīm.

Atkarībā no auto markas un modeļa ekspluatācijā var atgadīties pa ķibelei, un automobiļi, tāpat kā viss cits šajā dzīvē, nolietojas. Tomēr ir atšķirība starp atsevišķiem sīkumiem, vai tie būtu tehniski vai saistīti ar lietošanas īpatnībām, un hroniskām problēmām, kuru dēļ servisā jāatgriežas vēl un vēl.

Lai palīdzētu viest skaidrību, populārais britu auto izdevums Carbuyer katru gadu veic plašu automašīnu īpašnieku aptauju nolūkā uzzināt tos ražotājus un modeļus, ar kuriem klienti ir visapmierinātākie.

Šādi pētījumi mēdz atklāt interesantus datus un likt mainīt domas par šķietamo status quo. Tā, piemēram, pirms četriem gadiem Carbuyer reitingā Peugeot ierindojās tikai 17. vietā, taču jaunākā aptauja parāda, ka franču autoražotājs ir spējis ievērojami mainīt cilvēku domas. Pērn Peugeot sasniedza daudz labāku rezultātu nekā pirms četriem gadiem un īpašnieku apmierinātības indeksā ieņēma 8. vietu, aiz sevis atstājot Audi, BMW un Volkswagen.

Ir grūti mainīt jau iesakņojušos viedokli

Automašīnas turēšana neaprobežojas ar līzinga maksājumiem un degvielas uzpildīšanu. Apmierinātība ar transportlīdzekli ir atkarīga no daudziem faktoriem, un bieži vien patiesā aina atklājas tikai garākā ekspluatācijas periodā.

To, kā rodas aizspriedumi, cilvēciski var saprast. Ja automobilists nopērk braucamo un viņam ar to ir problēmas, visdrīzāk viņš to saviem draugiem neieteiks, un vilšanās iespaidā var rasties uzskats – ja ar konkrētu marku ir problēmas, tad uzticams nav neviens tās modelis.

Tomēr šāds redzējums neatbilst tam, kā ar savas produkcijas uzlabošanu nodarbojas ražotāji. Populāros modeļus izgatavojot desmitiem un pat simtiem tūkstošu lielās partijās, atkārtotas problēmas drīz tiek novērstas.Vācu vai franču: kā laika gaitā mainīt auto marku uztveri?

Katrs autoražotājs vēlas savus jaunos modeļus padarīt labākus

Tāpat kā katrs mākslinieks ļoti vēlas, lai viņa nākamais albums vai dziesma būtu labāka par iepriekšējo, autoražotāji pastāvīgi strādā, lai automobiļu jaunā paaudze būtu vēl izturīgāka, ērtāka un tehniski progresīvāka.

 

Jauna modeļa vai paaudzes izstrādes laikā katra automašīnas daļa tiek pakļauta vairākiem testiem, kuru mērķis ir noteikt, vai transportlīdzeklis kopumā un atsevišķas tā daļas spēs nodrošināt vēlamo sniegumu reālos apstākļos. Tāpēc speciālistu grupas bieži vien pavada vairākas nedēļas vai pat mēnešus, izmēģinot automašīnas dažādās valstīs, tostarp testējot gan ārkārtīgi karstumā, gan aukstumā.

Šāda pārbaudes procesa rezultāts ir modelis, kas ir izturīgāks un uzticamāks nekā iepriekšējā gada automašīna, nemaz nerunājot par iepriekšējo paaudzi. Tomēr ražotāji zina, ka par spīti šīm pūlēm nav viegli mainīt viedokļus, kas jau iesakņojušies cilvēku uztverē.

Tipisks piemērs ir Peugeot 3008, kura aktuālā paaudze tirgū ir kopš 2016. gada. Ja 2019. gadā Carbuyer klientu apmierinātības reitingā 3008 ierindojās septītajā vietā, tad pērn Peugeot populārais SUV ieguva sudraba godalgu. Tas skaidri parāda, ka izmaiņas ne vienmēr var notikt ātri, taču, pastāvīgi uzlabojot kvalitāti un komfortu, cilvēku viedokļi mainīsies.

Vairāki citi autoražotāji ir guvuši līdzīgus panākumus. Piemēram, Toyota un Honda ir ierindojušies līdzās Peugeot, un abi ir pazīstami kā lieli masu ražotāji.Vācu vai franču: kā laika gaitā mainīt auto marku uztveri?

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.