Vai jums ir gadījies nobraukt vairākus desmitus kilometru un nemaz to neatcerēties? Skaidro Renault drošas braukšanas speciālisti!
Tā dēvētais ceļu vai automaģistrāļu hipnozes stāvoklis, kas skar autovadītājus galvenokārt garos, taisnos un vienmuļos ceļu posmos, bieži vien izraisa ļoti bīstamas situācijas, kad autovadītājs var nepamanīt izmaiņas satiksmē – šķērsli vai transportlīdzekli, kas pievienojas satiksmes plūsmai.
BRAUKŠANA HIPNOZES STĀVOKLĪ
Noteiktos apstākļos, kad satiksme nav intensīva, autovadītājiem var būt grūti saglabāt koncentrēšanos. Vadītāja koncentrēšanās spējas, piemēram, uz vienvirziena ceļa var samazināties ļoti strauji. Šādos apstākļos iespējams viegli zaudēt fokusu, it īpaši garākos, taisnos ceļa posmos. Šo parādību mēdz dēvēt par “ceļa hipnozi”.
No “ceļa hipnozes” īpaši jāuzmanās tiem autovadītājiem, kas brauc pa lielceļiem un transportlīdzeklī atrodas vieni. Automobiļa vadīšana ceļa hipnozes stāvoklī atgādina braukšanu, kad esam miegaini un noguruši. Šis stāvoklis veidojas, ja autovadītājs fokusē skatienu vienā punktā, piemēram, uz ceļa sadalošo līniju. No tā sauktā “ceļa hipnozes” stāvokļa nevar izvairīties arī naktī, kad bieži vien autovadītāji neapzināti koncentrējas uz automašīnas priekšējo gaismu staru vai priekšā braucošā transportlīdzekļa aizmugurējiem lukturiem. Dažkārt tas var būt diezgan ilgi, jo gadās, ka autovadītāji “pamostas” tikai pēc kādiem 10-20 šādā stāvoklī nobrauktiem kilometriem un nespēj atcerēties, kā izskatījās tikko aizvadītais ceļa posms vai pat pēdējās ceļā pavadītās stundas.
KĀ IZVAIRĪTIES NO “CEĻA HIPNOZES”
Garākus ceļa posmus par gaužām vienmuļiem var padarīt arī paša maršruta raksturs, kad daudzu kilometru garumā nav jāveic neviens pagrieziens, kas parasti liek būt modriem, vai arī vienmuļš ceļa reljefs vai ceļmalas apstādījumu neesamība.
Koncentrēšanās spēju zudums braukšanas laikā palēnina reakcijas laiku. Autovadītājs, kurš zaudējis modrību, daudz vēlāk spēj apzināties situācijas bīstamību uz ceļa, fiksēt šķērsli, pieņemt lēmumu par rīcību, un galu galā viņš nespēj veikt atbilstošu manevru.
“Dodoties garākā braucienā, jārēķinās ar to, ka ceļš var būt vienmuļš, tādēļ tam ir atbilstoši jāsagatavojas. Noteikti nevajadzētu sēsties pie stūres, ja esat noguris. Atslābinošas skaņas vai pat garlaicīgi raidieraksti (podkāsti) var izraisīt miegainību, tāpēc parūpējieties par enerģiskāku mūziku automašīnā. Ja kopā ar jums ceļo pasažieri, izmantojiet to – vieglas sarunas palīdzēs neļauties “ceļa hipnozei”,” iesaka Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolasdirektors.
_ _ _ _ _ _
Renault Drošas braukšanas skola ir pirmā Renault zīmola braukšanas tehnikas skola pasaulē. Skola darbojas braukšanas tehnikas uzlabošanas centrā Tor Modlin. Tā piedāvā apmācības, kuras ir paredzētas klientiem ar privātām automašīnām un lieliem autoparkiem, un to mērķis ir palīdzēt izvairīties no riskantām situācijām uz ceļa. Apmācības var papildināt ar semināriem ar satiksmes psihologu, kā arī pirmās palīdzības kursiem. Renault Drošas braukšanas skola ir Polijas Braukšanas tehnikas uzlabošanas centru Ceļu satiksmes drošības partnerības dalībniece. Sīkāka informācija: szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl
Komentāri: