Autodroms » Vēsture

Vēl viens papildinājums rakstu kolekcijā par Simplex automobiļiem! Šoreiz Amplex!

11 Jūn 2021  

AmplexKur ir, tur rodas! Pagājušajā reizē stāstīju par American La France simplex sistēmas spēkratu, bet tagad   ķersimies klāt pie Amplex ražotāja.

Atceros gan bērnībā, gan studiju laikā atradās cilvēki, kuri manu vārdu jauca ar Kristapu, Kasparu, vai Krišjāni, jo vārds  Kristiāns nebija pierasts. Tāpat var tikt sajaukti dažādi Simplex automobiļu ražotāji no ASV. Par Simplex automobiļu marku no Ņujorkas lasiet šeit: http://www.autodroms.lv/autobuvi-veicinosa-nodoklu-politika-stasts-par-simplex-automobilu-marku-no-nujorkas/

Tāpēc American Simplex no Miševākas pilsētas Indianas štatā 1910. gadā nomainīja nosaukumu uz Amplex. American Simplex ražoja mašīnas no 1916. līdz 1915. gadam. Abi modeļi gan ar 40, gan 50 zs jaudu tika ražoti ar divtaktu dzinējiem. Amplex bija dārgas mašīnas, jo par limuzīnu prasīja $ 5,600. Ražotājs pārāk ilgi aizrāvās ar novecojušajiem divtaktu motoriem , kaut gan četru taktu spēka agregāts jau tika neveiksmīgi izmantots 1913. gadā. Uzņēmums Gillette Motor Co ( Žēl, ka tāda vairs nav, jo tagad būtu labākais elektro auto vīrietim un  ar pazīstamu nosaukumu.) iegādājās ražotni 1916. gadā. Turpinājās nepatika pret normāliem – vārstu motoriem . Gillette Motor Co ražoja bezvārstu, rotora motoru. Taču nav pierādījumu, ka viņi būtu guvuši lielākus panākumus nekā priekštečiem.

Kristiāns Andersons

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.