Autodroms » Zvaigžņu auto

Riteņotie draugi, kas spēlējuši svarīgu lomu slavenā aktiera Marčello Mastrojanni dzīvē!

4 Jūn 2021  

1Grūti būtu atrast itāli, kuram nepatiktu mašīnas. Drīzāk jautājums ir cik un kādas atrodamas katra šīs valsts pilsoņa garāžā? Izņēmums nav arī kino zvaigzne Marčello Mastrojanni. Viņa īpašumā bijuši daudzi spēkrati un dažus no tiem šodien izdzīsim saulītē, kamēr atkal nelīst.
Sāksim ar 1959. gada Jaguar XK 150, kurš melnbaltajā foto redzams kopā ar saimnieku.
Modelis XK 150 tika ražots no 1957. līdz 1961. gadam un kopā uzbūvēja 7,929 mašīnas. Tas iznāca kā pēdējais XK sērijas modelis un XK 150 bija daudz kopīga ar priekštečiem XK 120 un XK 140. Jaunums izcēlās ar mūsdienīgu dizainu un tehniskiem uzlabojumiem. Virsbūve kļuva platāka un palielinājās salons. Viengabala vējstikls deva labāku redzamību. Par laicīgu apstāšanos gādāja Dunlop disku bremzes. Bāzes dzinējs bija 3,4 litru rindas sešu cilindru spēka agregāts ar 190 zs jaudu. Pārnesumu kārba ir četru pakāpju Moss ražojums. Vairums mašīnu bija SE versijā, kur jauda sasniedza 210 zs. Motora darba tilpumu 1959. gadā palielināja līdz 3,8 litriem un jauda izauga līdz 220 zs. Modelim XK 150 3,8 S dzinēja jauda sasniedza 265 zs. Populārākā virsbūves versija bija ar cieto, fiksēto jumtu, kas labi noderēja aktierim lietus laikā.
Leģendārajā 1960. gada kino lentē ‘’Saldā dzīve’’ (La Dolce Vita) kopā ar Marčello Mastrojanni filmējās zviedru aktrise Anita Ekberga (Anita Ekberg), kura filmā tēloja Silvijas lomu. Anitai Ekbergai piederējis 1956. gada Jaguar XK 140 SE Roadster.
Porsche 356Ar lietussargu Marčello redzams pie sava Porsche 356, kas ir leģendārā Porsche 911 modeļa priekštecis. Par pirmo auto ar Porsche nosaukumu kļuva modelis 356/1, kuru izlaida 1948. gadā. Tas bija divvietīgs, vaļējs rodsters, kuru izgatavoja tikai vienā eksemplārā.
Vēlāk nākušajam sērijveida Porsche 356 modelim dzinēju montēja aiz aizmugurējās ass, gūstot divas, papildus vietas. Modeli 356 ražoja līdz 1965. gadam un tas kalpoja par bāzi Porsche Carrera automobilim.
Itāļu autobūvi Marčello Mastrojanni garāžā pārstāvējuši Lancia Flaminia Super Sport Double Bubble Coupe, kas ražota 1964. gadā un Ferrari 330 GTC no 1966. gada.
Lancia FlaminiaZilajai Lancia skaistulei virsbūvi veidojis Carrozzeria Zagato ateljē un Mastrojanni bijis pirmais īpašnieks spēkratam ar šasijas numuru 2001. Viņš noskatīja šo mašīnu Lancia stendā, 1964. gada Turīnas auto izstādē. Pats Elio Zagato teicis, ka darbs pie mašīnas pabeigts pēdējā brīdī . Auto bija zils ( Mendoza Blue, kas tolaik skaitījās modes krāsa, bet Mastrojanni lūdzis to pēc izstādes pārkrāsot kastaņbrūnā krāsā. Zagato kungam strādājot pie auto radās doma uzlikt koka durvju rokturus. Nevienā citā mašīnā vairāk neturpināja izmantot tādus rokturus. Kad Mastrojanni atbraucis pēc sava Lancia auto viņš bijis ļoti pieklājīgs un sajūsmā par braucamo. Vēlāk šo mašīnu pārkrāsoja vēlreiz sudraba krāsā, bet pie restaurācijas zem brūnās kārtas atrada oriģinālo zilo.
Ferrari 330 GTCFerrari 330 GTC ir melnā krāsā ar brūnu ādas salonu un arī šim auto ar šasijas numuru 09099 Mastrojanni bijis pirmais īpašnieks.
Vēl Mastrojanni kungs labprāt braucis ar Borgward Isabella automobili. Par sarkanās, vācu kupejas vēsturi sīkāk var lasīt šeit:http://www.autodroms.lv/kas-tas-par-auto-borgward-isabella/
Borgward IsabellaKristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.